Selasa, April 07, 2009

Terkini di Bukit Gantang II

ChangkatNingNetwork

Setakat pukul 4, peratus mengundi semakin meningkat walaupun hujan turun dengan lebat pada tengahari. Keadaan jalanraya sesak terutama di Changkat Jering dan Simpang Empat. Adalah dilaporkan hampir 80 % pengundi dari sejumlan 1700 orang keluar mengundi di Kuala Sepetang dan khabarnya memihak kepada YB Ir Nizar. Namun, kawasan Melayu agak tidak menentu terutama di Changkat Jering dan Trong. Peluang masih lagi 50-50. Kawasan bermasalah adalah di DUN Trong yang sewaktu PRU-12 dimenangi oleh ADUN UMNO.

Ringkasan dari Harakah :

4.00 petang: Di Sek Ren Jen Keb Cina Phoay Eng, Kuala Sepetang, SPR mengatakan lebih 80 peratus daripada 1700 pengundi sudah keluar mengundi.

Berdasarkan pengamatan perayu undi dan petugas SPR, mood pengundi meningkat serta sokongan pengundi Cina memberangsangkan. Dato' Ngeh Koh Ham mengatakan peluang cerah bagi PAS bagi peti undi di Kuala Sepetang.

Hujan mulai turun dan petugas pilihan raya mengambil langkah berjaga-jaga.

1.00 petang: Keadaan trafik di jalan-jalan utama seperti Jalan Changkat Jering dan Jalan Simpang mengalami kesesakan teruk.

Hujan mula lebat. Keadaan ini mungkin mengganggu kelancaran pengundian kerana dijangkakan ramai yang berhasrat untuk keluar mengundi di saat akhir terutamanya sewaktu rehat ketika ini.

Tiada ulasan:

Industrial relations and legislation in Malaysia -Overview

dari ChangkatNingkeBTP Industrial relations and legislation in Malaysia are governed by various laws and regulations aimed at maintaining ha...