Sabtu, Mac 14, 2015

Coretan Tentang Hannah ....

dari ChangkatNingkeBTP
Nukilan di bawah adalah penulisan salah seorang pelajar saya yang namanya kebetulan adalah Hannah. Sama seperti anakku Hannah .....terima kasih atas nukilan. Terima kasih atas Doa. terima kasih atas sokongan. Kami sangat hargainya, didoakan si penulis sentiasa dalam lindungan ALLAH jua .... 

Kredit : Blog KHSW

!! BERSAMA ANAK SYURGA "HANNAH" !!

Asslamualaikum, ini first time hannah nak tulis apa yang terbuku dihati. sebelum tu jangan confius baca ea.. hehehe .. Bismillahirahmanirahim..



Aku mula sedar terhadap golongan OKU apabila lecturer aku sendiri mempunyai anak OKU. aku mula2 terasa, owh OKU.. tapi apabila sir aku sendiri mencerita tentang pahit manis menjaga anak OKU, aku merasakan kehibaan dihati apabila melihat sesiapa sahaja yang mempunyai anak OKU, tapi aku tau mereka kuat untuk menghadapinya, dan aku tahu mereka akan mendapat ganjaran yang lebih beruntung dan bahagia di sana nanti. InyaALLAH. apabila setiap minggu sir bercerita dan menyebut pengorbanan keluarga OKU, aku merasakan diri ini ingin mendekati mereka, terutamanya anak sir aku sendiri. salah satu kenapa aku ingin sangat berjumpa dengan anak sir, sebab nama kami. nama kami sama "hannah", aku tertarik dengan anak sir bila first time sir sebut nama anaknya "hannah". aku ingin berjumpa sangat dgn dia "hannah", aku berdoa supaya kami ade jodoh untuk berjumpa. sebelum aku jumpa dengan "hannah", sir dekatkan kami dengan OKU, iaitu kami buat program "WE CARE FOR OKU. aku ade update pasal program tu sebelum ni. dari program itu, aku igt lecturer aku akan bawa "Hannah", tapi apakan daya, kami merancang, tapi perancangan ALLAH lebih baik. :') . lepas je program tu, aku akan ckap dekat lecturer aku, yang aku nak jumpa "hannah". nampak beriakan? tapi aku memang nak sangat jumpa anak syurga tu. Ada aku kesah, kalau sir aku rimas bile aku nak jumpa “Hannah”.

Waw, rasa lama sangat ALLAH nak ketemukan aku dengan si "hannah" tu. Dan akhirnya! Allah makbulkan doa aku untuk temukan aku dengan "hannah". firts time aku jumpa hannah, bila sir buat rumah terbuka untuk kami, aku excited nak jumpa anak syurga itu. tapi jodoh kami sekejap sahaja, disebabkan kesihatan "hannah" tidak mengizinkan. ada sikit kehampaan disitu. apakan daya, aku hanya merancang tapi ALLAh yang menentukan. :') . dan aku dapat tahu juga, "hannah " kene jangkitan kuman n kene tahan wad. wa! aku rasa mcam, malam tu jugak aku nak tgk dia, tapi...... (nak nages, xde guna. hanya mampu berserah padaNYA). x silap aku, nak dekat seminggu jugak la "hannah" dalam wad. tapi "hannah" kuat, dia dapat lawan sakit tu. kalau aku??? tah la.. (aku hanya mampu berdoa).

Aku terus berdoa, dan aku cakap dekat sir, "saya nak jumpa "hannah", sir bawak la ke UNISEL. tapi sir xpernah bawak sebab kemudahan dekat disini terhad dengan kemudahan OKU. its ok, tapi hampa bile setiap kali ckp nak jumpa, sir ckap "XBOLEH". setiap apa yang aku cakap itu satu doa, ALLAH makbulkan doa aku untuk berjumpa dengan "hannah" untuk kali kedua. aku dapat berjumpa dengan "hannah" kerana sir menjemput kak ila untuk datang ke rumah beliau sebab kak ila last semester. For second times aku jumpa "hannah", tapi "hannah" xbanyak cakap sebab dia xkenal n  dia xberapa sihat. "hannah" cuma senyum bile ditanya. malam tu aku dapat peluk, cium n duduk sebelah dia. dalam hati terasa hiba sangat2 apabila duduk bersama anak syurga ini. :') . dalam hati berdoa agar "hannah" dipanjangkan umur, diberi kesihatan yang baik. hanya aku yang merasakan kehangatan air mata. kami dekat rumah sir xlama sebab ade benda yang kami perlu ambik. apabila nak balik, dalam hati " hannah, jom ikut akak balik, nak peluk awak, akak xpuas tengok awak". :') . tapi apakan daya, setiap pertemuan ade perpisahan. :') . kali kedua ni, aku dapat bertemu sebelum aku fly jauh. sampai disana, namamu ada disetiap doa akak apabila akak berada disana. semoga kita berjumpa lagi sayang.dekat sana, aku sentiasa sebut nama "hannah" n adik dia. maaf akak xdpt beli apa pun, sebab akak xsihat dekat sana. maaf "hannah". 

First time dapat peluk n cium "hannah". :')

Tahun ni (2015), aku dapat supervisor sir Hamdan yang mengajar aku mengenali OKU tahun lepas (2014) dan aku merasakan yang aku akan berjumpa lagi dengan anak syurga tersebut. wah! impian ku tercapai untuk tahun 2015. ALHAMDULILLAH.. pada 21/2/2015 tempoh hari merupakan birthday "hannah". selamat ulang tahun "hannah". semoga panjang umur dan semoga sentiasa sihat selalu sayang. dan semalam (7/3/2015), kami dapat jemputan dari sir untuk hadir ke rumah, untuk sembang2 dan akhirnya menjadi sambutan birthday girl "hannah". apabila aku sampai je di rumah sir, sir n anak keduanya sambut aku untuk masuk rumah, tapi nak ambik kek, aku terus ckp, jom ambik kek. hahaha. kejam kan aku. TAPI bile aku berdiri je depan pintu, aku nampak "HANNAH". aku pandang dia, dia pandang aku. Ya ALLAH, masa tu hanya ALLAH je yang tahu isi hati aku. wa! akhirnya hannah depan mata aku, aku rindu dia. rasa mcm nak berlari n peluk dia, tapi sir cakap g masuk kereta. pergh masa tu rasa luluh hati. aku nak "hannah". rupanya sir suruh aku pegang"hannah" dalam kete, igtkan nak tinggal kan dia. masa tu, hatiku berbunga2. dapat peluk dia. hahaha

Dalam perjalanan aku xlepas dari memeluk dia. nak peluk kuat2 kang, lemas anak org pulak. hahaha. sebenarnya, masa aku peluk "hannah", aku betul2 ngantok sebab badan aku xrehat. aku rasa letih sangat2, sampaikan masa peluk "hannah" aku leh tertido n bile aku terlelap, aku rasa mcm ade org pandang aku. rupa2 nya, si "hannah" pandang aku tido. ok fine, aku malu, sebab aku tertido. hahaha. dia senyum je pandang aku. seronok aku tido sambil peluk dia. hihihihi.

Sampai rumah, akak a.k.a wife sir ajak makan, makan sekali dengan "hannah". sebelum mulanya majlis, siapkan apa yg patut, basuh itu ini. n mula la semua datang. waw! ramainya. hahaha. Alhamdulillah, rezeki "hannah", abg n kakak dtg melawat. haha. meriah rasanya walaupun sederhana, Alhamdulillah. aku sebenanrnya nak tgk "hannah" gembira n nak bgtau kami sayang dia. dan apa yang aku x sangka "hannah" makan banyak. kalah akak adikku. hahaha. tapi sebelum sambut birthday, hero ku merajuk dengan aku sebab aku merajuk dengan dia. hihi. ok fine, manja sangat di hero ni. hehe. nak dipujuk, nak di peluk, nak di sayang. baru xnak nages. ok fine. hahaha. aku rasa happy sangat2 bile tgk semua happy, aku mengharapkan, ia xkan berakhir. tapi apakan daya, aku merupakan last semester dekat unisel n lepas ni dah xde. hati ku rasa sedih bile nak tinggalkan si "hannah". lagi sedih biletgk anak mata "hannah" nak berair. semoga kita berjumpa lagi sayang. aku benci akan perpisahan, tapi apakan daya. setiap pertemuan akan ada perpisahan. adakah perpisahan ini untuk selamanya selepas aku habis beljar? aku mengharapkan ia bukan untuk terakhir kali selepas habis beljar.

Waktu terasa semakin berlalu, tinggalkan cerita tentang kita. akan tiada kini tawa mu, akan hapuskan semua sepi dihati. ada cerita tentang aku dan dia, dan kita bersama saat dulu kala. ada cerita tentang masa yang indah, saat kita berduka saat kita tertawa.

Hamdan's family. ;)

My superhero. I love you!


Nur Amanina Hannah
 
we are happy families.!


selamat tinggal sayang. i love u! (ok lap mata jap, masuk habuk) :')

kalau nak baca selanjutnya kisah "hannah" n nak tau "hannah" sakit apa boleh lawati blog lecturer aku sendiri di  : http://hamdanmendan.blogspot.com/p/blog-page.html 

terima kasih sudi membaca. wassalam. :')

Tiada ulasan:

Industrial relations and legislation in Malaysia -Overview

dari ChangkatNingkeBTP Industrial relations and legislation in Malaysia are governed by various laws and regulations aimed at maintaining ha...